2015 2022
Pred Oldcraftom V minulosti, približne v rokoch 2011 až 2013 som sledoval niekoľko československých tvorcov na internete, ktorí tvorili kontent prevažne z hry Minecraft a to z youtuberského serveru majnuj.cz Bola to pre mňa obrovská zábava a zároveň motivácia makať na sebe a svojej tvorbe, aby som jedného dňa začínal svoje video s vetou: 'Zdravím ľudia!, vítam Vás pri oficiálne prvom letsplayi zo serveru majnuj.cz, čo je Crafov server!' Bohužiaľ, tento cieľ sa mi nepodarilo dosiahnuť, avšak stále to bola pre mňa dobrá skúsenosť a motivácia. Majnuj v procese môjho zdokonaľovania zanikol. Dva roky po zániku som si rewatchoval staré videá tvorcov, čím som si pripomínal staré dobré časy, brával inšpiráciu a v neposlednom rade nalaďoval nostalgickú atmosféru. Jeden chladný marcový večer, ďaleko po konci jarných prázdnin som sa rozhodol vytvoriť svoj prvý Minecraftový server, ktorý dostal názov Oldcraft.sk. Mojim cieľom bol vytvoriť server pre CZ/SK tvorcov s rovnakým účelom, ako mal Minecrafák v roku 2011, t.j. poskytnúť herné pole pre menších CZ/SK youtuberov a zároveň vytvárať vzájomné vzťahy a spolupráce medzi nimi.
Oldcraft 1.0 - Vydarený fail Oldcraft 1.0 bol jednoducho môj prvý pokus založiť a viezť server. S minimálnymi skúsenosťami programovania a upravovania FTP súborov som po dlhých hodinách pozerania tutoriálov založil svoj prvý fungujúci server. Prvý oldcraft bol prevažne taký skúškový, keďže na ňom prevažne hrali iba moji priatelia. Po niekoľkých mesiacoch som z finančných dôvodov musel server odstaviť. Oldcraft 2.0 - Najväčší boom Po menšej prestávke a zdokonaľovania sa v programovaní FTP súborov som s veľkým elánom spustil server Oldcraft 2.0, pre ktorý vzniklo aj prvé oficiálne náborové video, vďaka ktorému sa na server dostavili prví tvorcovia, z ktorých sú niektorí členmi dodnes. Za toto obdobie sa na serveri prestriedalo obrovské množstvo hráčov a prvýkrát som presiahol hranicu 50 aktívných youtuberov. Vo vedení servera som sa počas pôsobenia dva - nuly zdokonalil a naučil sa narábať s pluginmi ako je Essentials a dynamická mapa. Po zhruba roku fungovania servera sa hráči rozhodli, že by bol dobrý nápad opustiť našu ročnú mapu a začať odznova. Oldcraft 3.0 - Tiché obdobie V tomto období sa počet členov na serveri viacmenej ustálil. Nových hráčov pribúdalo minimálne, avšak práve v tomto období sa naša komunita viac spojila. V tichom období k nám taktiež prišli prví tvorcovia, ktorí mali na internete cez 10 000 sledovateľov. Koniec tri - nuly bol dramatický a náhly, keďže sa na serveri začali objavovať chunk errory, ktoré neskôr znemožnili hranie na serveri. Z tohto dôvodu bol server na mesiac odstavený a premýšľali sme, čo ďalej. Oldcraft 4.0 - Nový koncept ''niekedy treba skúšať nové veci, inak nikdy nepochopíš hranice svojho úspechu'' Podľa tohto príslovia som sa riadil pri tvorbe štvrtej generácie servera. V tejto etape som sa rozhodol o menšiu zmenu nášho fungovania a to presádzaním názoru o spolupráci a zintenzívnenia projektových spoluprác. Bohužiaľ, tento nový spôsob fungovania nezabral a vďaka tomu sme zažili náš najdrastickejší pokles počtu hráčov. Oldcraft Reborn Oldcraft reborn by som mohol nazvať aj ako ''menší súrodenec dva - nuly'' Obdobie rebornu bolo úzko prepojené s druhou verziou servera, keďže sa nahral starý save mapy z dôvodu, že si členovia chceli dokončiť svoje nikdy nedokončené projekty. Po istom čase pribudlo na server opäť veľké množstvo nových členov a zahájilo sa niekoľko veľkých projektov. (Výstavba nového spawnu, železničné siete, automatické farmy a mnoho ďalších) Koniec rebornu bol nečakaný, keďže nám hosting server nečakane zmazal bez možnosti poskytnutia zálohy. Vzhľadom na tento incident sa mnoho hráčov oldcraftu demotivovalo a skončilo so svojim pôsobením na serveri, čím som skoro ukončil projekt Oldcraft. Oldcraft 5.0 - Najväčší prepadák Server sa po niekoľkých mesiacoch rozhodovania spustil s novou mapou, ale aktivita bola minimálna. Mnoho členov demotivovaných z pádu Rebornu odmietalo hrať odznova na novej mape. Server sa po pár týždňoch fungovania uzavrel. Oldcraft - Vrchol úspechu Je to verzia, ktorú využívame dodnes. Táto etapa nenesie žiadne číslo, je to iba jednoduchý názov nášho počiatočného projektu. Podarilo sa mi v hĺbkach úložného priestoru nájsť nepoškodenú verziu mapy z 3.0, ktorú sme bez problémov dokázali nahodiť vďaka novej verzie Minecraftu, kde bola generácia terénu upravená a zamedzila sa šanca tvorby chunk errorov. Pandémia COVID-19 priniesla mnoho strát v životoch ľudí, avšak aj vďaka lockdownu priniesla nové príležitosti a nových členov. V tomto období sa k nám pridali slávnejší tvorcovia, ako sú napríklad FiFqo a Rino. Začali sa nové projekty, stanovili nové ciele a naša komunita sa spojila nielen cez virtuálny svet, ale aj osobne. Priniesli sme na server ducha nostalgickej atmosféry zo serveru majnuj.cz Oldcraft - Pohľad do budúcnosti Do budúcnosti bohužiaľ nikto z nás nevidí, avšak máme isté očakávania. O pár rokov dosiahne server svoje jubileum desiatich rokov fungovania na platforme. Pri dosiahnutí tohto míľníku mám cieľ, aby na serveri hral minimálne jeden bývalý hráč z majnuj.cz

masprojekt64@gmail.com

© oldcraft.sk 2015 - 2022

Kontakt